Nové vozy

Předváděcí vozy

Ojeté vozy

  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

ŠKODA představuje novou Octavii


Nejprodávanější model české automobilky ŠKODA Octavia vyjede v příštím roce na silnice v novém kabátu. Srdce značky, jak je modelu přezdíváno, získalo čtyřokou tvář krystalického vzhledu díky dvěma světlometům na každé straně přídi. Změny se dotkly i asistenčních systémů, konektivity a infotainmentu. První objednávky budou možné snad již od konce roku.

 Na první pohled upoutá pozornost nová, elegantně tvarovaná příď a záď modelu. Úplnou novinkou exteriéru jsou dva světlomety na každé straně, které mohou svítit i s využitím technologie Full LED. Výraznější je také logo značky a celá příď, která dostala opět o něco ostřejší linie, působí mohutnějším a širším dojmem. Modernizovaná Octavia neztratila nic ze svého prostorného interiéru a stále tak patří k největším modelům ve své třídě. Obě karosářské verze, liftback a kombi, nabízí délku interiéru 1 782 milimetrů a cestující na zadních sedadlech mají před koleny k dispozici 73 milimetrů. Majitelé mohou využít zavazadlový prostor o objemu 590, resp. 610 litrů, který se sklopením zadních opěradel zvětší na 1 580, resp. 1 740 litrů. V případě verze kombi je na přání dodáváno elektrické ovládání pátých dveří.

 

 

 Potenciální majitel jistě ocení i nové systémy infotainmentu. Všechny čtyři – Swing a Bolero, navigační systémy Amundsen a Columbus – nyní mají kapacitní displeje ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Columbus, disponující displejem s úhlopříčkou 9,2 palce, představuje špičkový systém s WLAN-hotspotem a příplatkovým modulem pro SIM-kartu s rychlostí LTE pro superrychlé připojení k internetu. Úplnou novinkou mezi asistenčními systémy je asistent pro jízdu s přívěsem, konkrétně pro pomalé couvání. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Parkování bude snadnější díky zdokonalené verzi parkovacího asistenta. Na systémy Blind Spot Detect a Rear Traffic se můžeme spolehnout nejenom při přejíždění z pruhu do pruhu, ale i při vyparkování při jízdě směrem vzad.

 

 

 S modernizovanou Octavií přijdou i různé nové technické vychytávky. Předně je to klíč s možností personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení. Řidiči v zimních měsících jistě ocení vyhřívaný věnec volantu. Cestující na zadních sedadlech budou moci využít sklopné stolky na zadní straně předních sedadel. Interiér obsahuje i držáky nápojů usnadňující otevírání PET-lahví.

 

 

 

Co se týče pohonu auta, je na výběr celkem 9 variant – pět zážehových a čtyři vznětové jednotky, které mají společný vysoký výkon a nízkou spotřebu. Škála motorů začíná na výkonu 63 kW (84 k) a končí na výkonu 135 kW (184 k). Téměř všechny motory lze kombinovat jak s manuální převodovkou, tak i šesti- nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pro vrcholné pohonné jednotky – 1,8 TSI a 2,0 TDI – je připraven i pohon všech kol 4x4. Lahůdkou v oblasti podvozkové techniky je volitelný systém Dynamic Chassis Control (DCC), který umožňuje měnit charakteristiky posilovače řízení a tlumičů v režimech Comfort, Normal a Sport. Kola z lehkých slitin jsou v rozmezí od šestnáctipalcových až po osmnáctipalcová, navíc v řadě nových designů.  

 


Zpět do archivu