Nové vozy

Předváděcí vozy

Ojeté vozy

  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

ŠKODA AUTO v Ženevě: Nejsilnější Octavia a dvakrát Kodiaq


Ženevský autosalon už se pomalu a jistě blíží. Mladoboleslavská automobilka zde zatím chytá hned tři premiéry. Těšit se můžeme nejenom na KODIAQ SCOUT, který je přímo stvořený pro jízdu mimo zpevněné cesty, a také na sportovně zaměřený KODIAQ SPORTLINE s individuálně sestavenou výbavou. Tzv. zlatým hřebem večera by měla být premiéra nejsilnější OCTAVIE všech dob – OCTAVIA RS 245. Jak je známo, od představení na autosalonu už nebývá daleko od uvedení na trh. Uvidíme tedy, kdy zmíněné modely dorazí i k nám do Porsche Plzeň.

ŠKODA KODIAQ SCOUT

Stříbrná – to je barva, která vévodí designu varianty SCOUT a která podtrhuje drsný a robustní vzhled modelu. Do stříbrného rámečku je zasazena maska chladiče. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken nebo přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky. Speciálně pro tuto variantu byly navrženy 19“ kola z lehkých slitin. Model je vybaven skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu. Součástí sériové výbavy jsou Full LED přední světlomety a mlhovky, paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu, parkovací modely a funkci Offroad. Ta mění režim fungování pohonu 4x4. Jedním slovem velkorysá sériová výbava zahrnuje rovněž volbu jízdního profilu. Při rozhodování o pohonné jednotce budou na výběr čtyři možnosti, všechny s pohonem všech kol. Základem bude benzinový 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Druhý a silnější benzinový zástupce je 2,0 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Naftové agregáty jsou rovněž dva a obě jednotky jsou 2,0 TDI. První má však maximální výkon 110 kW (150 k) a druhý, nejsilnější ze všech motorů, 140 kW (190 k).    

ŠKODA KODIAQ SPORTLINE

Jako byla pro variantu SCOUT hlavní barvou stříbrná, tak je pro KODIAQ SPORTLINE stěžejní barva černá. A stejně jako u předchozího modelu jsou v této barvě provedeny maska chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken. Černé lakování zvýrazňuje sportovní, dynamické zaměření modelu. I pro KODIAQ SPORTLINE byla vyrobena 19“ kola z lehkých slitin ve speciálním designu. Na přání jsou dodávána kola 20“. Nově může posádka na displeji sledovat například ukazatele přetížení, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny. Sportovní design vládne i interiéru modelu. Paleta pohonných jednotek je totožná. Liší se pouze v možnosti volby ohledně pohonu všech kol a manuální či automatické převodovky. Volitelně je k dispozici také adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control).

ŠKODA OCTAVIA RS 245

Nová generace modelu Octavia se pomalu zabydluje na automobilovém trhu. Nyní se můžeme těšit na pomyslný vrchol modelové řady – nejsilnější Octavii v historii. Výkon přeplňovaného motoru 2,0 TSI vzrostl na 180 kW (245 k). Nejvyšší rychlost je 250 km/h a z rychlení z 0 na 100 km/h zvládne nová RS 245 za 6,6 s. O skvělý zážitek z jízdy se spolu se silným motorem postará také inovativní technika podvozku včetně elektrohydraulicky ovládané uzávěrky předního diferenciálu. Sportovní model zívla zcela novou příď se širokou maskou chladiče a širokými otvory pro vstup chladícího vzduchu s voštinovou strukturou v nově tvarovaném nárazníku. Nové světlomety jsou již v sériové výbavě vybaveny Full-LED technologií a funkcí adaptivních světlometů AFS. Sportovní modely z Mladé Boleslavi mají jedno společné – dominance černé barvy v exteriéru i interiéru. U modelu Octavia RS 245 jsou v černém laku vyvedená žebra masky chladiče, její rámeček, kryty vnějších zpětných zrcátek nebo lichoběžníkové koncovky výfuku. Rovněž interiér je převážně černý. Sportovnímu stylu odpovídají i sedadla – potah z materiálu Alcantara, zvýšené bočnice a integrované hlavové opěrky pro lepší držení těla při rychlém průjezdu zatáček. Do dynamického designu se skvěle hodí i sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení pro volitelnou převodovku DSG.

Oproti celé modelové řadě má OCTAVIA RS 245 o 14 milimetrů nižší světlou výšku. Rozchod kol zadní nápravy je o 38 milimetrů širší než u předchozí verze. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem. To vše napomáhá ke skvělému a zároveň bezpečnému pocitu z jízdy. Na začátku zmíněný elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál umožňuje mimořádně dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky, omezuje prokluz na jenom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku. Navíc si řidič díky jízdním profilům Performance Mode Select a Performance Sound Generator může individuálně nastavit funkce pohonu, řízení, sportovního zvuku a komfortních funkcí. 

 

 


Zpět do archivu